dilluns, 16 de juliol del 2012

EL RIU (DESCRIPCIÓ)


Avui era un dia calorós, i he aprofitat per anar al riu a passejar la meva gossa i a refrescar-me una miqueta. L'aigua era tèbia i transparent, els peixets nedaven i les papallones volaven, i fent xip-xap ja m'he remullat.
Surto de l'aigua i miro al meu voltant, tot és molt fresc, sento l'aigua que cau per la cascada. Els ocells que canten. Veig peixos que neden sota l'aigua, ràpidaemnt, en silenci, i són de color de roca.
Més enllà de la cascada hi ha un bosc de salzes platejats i freixes. Amb el vent, les seves fulles ballen i cauen lentament. Fan un sorollet molt suau, com si respiresin. M'agrada el verd dels arbres, em fa pensar en un kiwi que se't desfà a la boca a poc a poc.
Al meu davant, hi ha un camp de blat de moro,que encara és verd, Les plantes són tan altes que semblen sentinelles que vigilen la tarda. És divertit pasar-hi pel mig sense que el pagès et vegi.
Al lluny, el camí que porta a la casa fa revolts i s'amaga entre els camps com una serp de color de sorra estirada.
A l'horitzó veig el cel ben blau sense núvols. El sol encara és ben alt i sembla que plogui foc damunt de les muntanyes.

2 comentaris:

  1. M' agrada, Lidia!
    Es molt bonic remullar-se al riu.

    ResponElimina
  2. Hola Lídia,
    Quina bona notícia el teu bloc. L'hem posat al bloc de l'escola l'apartat de Cicle Superior. A veure què diuen els teus companys quan llegeixin aquests textos d'estiu.
    Aquest text m'ha alegrat el dia després de veure tantes imatges del terrible incendi de l'Empordà. Recordes que bonic era el paisatge quan vàrem anar-hi de colònies? Per un moment m'ha semblat que tot tornava a ser igual!
    Bon estiu!

    ResponElimina